Op de foto zie je het verloofde stel en mijn vader en moeder en enkele bemanningsleden. .

De verloving werd dus in Eindhoven gevierd en er waren diverse oude bemanningsleden naar Eindhoven gekomen om dit feest mee te maken.
Ik zelf heb nog zeker 30 jaar na mijn vaartijd contact onderhouden met mensen waar mee ik destijds heb gevaren.Helaas zijn er al diverse mensen overleden .

En de wilde vaart is nu anno 2010 bijna geheel verdwenen.Vroeger had je houten schepen met een ijzeren bemanning.Nu heb je veel ijzeren schepen met een houten bemanning dat het grote verschil.Vroeger ging je varen met uitsluitend ls opleiding,je kon niks en wist niks.Alles wat je moest kunnen werd je aan boord bijgebracht.Tegenwoordig moet een matroos kunnen koken ,sturen,machinekamer enz hij is tegenwoordig overal inzetbaar!En nu anno 2010 varen de meeste schepen onder buitenlandse vlag omdat dit het goedkoopste is.Zaten we vroeger op een schip met 52 bemanningsleden nu zitten er op een moderne boot die 3x zo groot is hooguit 12 bemanningsleden.Bij vrachtschepen gaan de luiken tegenwoordig automaties dicht ,vroeger moest alles met de hand gebeuren.

Shell Tankers en beroemde sleepboot De Zwarte Zee.

 
Lowy Cremers
Lowy Cremers
Lowy Cremers (1940) heeft een bewogen levenspad gekozen dat van kwajongensstreken in Eindhoven naar de wilde vaart leidde. Hij heeft de hele wereld gezien, is café-eigenaar geweest, is bij spannende misdaadzaken betrokken geweest, heeft een museum voor opgezette honden beheerd, heeft altijd dwars de kont tegen de krib gestoten, is door honderden vrouwen bemind geweest en leeft nu met de liefde van zijn leven in Thailand. Op KutBinnenlanders.nl verschijnt tweemaal wekelijks zijn levensverhaal.